Social media content - 31 juli 2019

Zo ontwikkel je de juiste marketingstrategie

by Tien Producties

Als je voor het avondeten een pasta wilt klaarmaken. Volstaat het dan om pasta in het warme water te gooien en als deze gekookt is het te serveren? Voor een hele kleine groep mensen misschien wel, maar het doel van je eten is om de hele tafel blij te maken. Datzelfde geldt voor communicatie. Je werkt hierbij altijd met een mix en het recept dat past bij je strategie.

Om het juiste recept te bepalen moet je weten wat je gaat maken. Voor hoeveel mensen kook ik? Wie zitten er aan tafel? Hebben mijn gasten een allergie? Voor jouw bedrijf betekent dit dat je moet weten waar je voor staat. Wat is de Why van je bedrijf? Dat helpt enorm om je verhaal te vertellen. Je kunt die Why halen uit klanten voor wie je werkt of mensen die binnen je bedrijf werken. Dat zijn ook gelijk de sprekende voorbeelden en verhalen waar je mee kan communiceren.
Je haalt hier ook de doelgroep uit. Ben je B2B of B2C gericht. Want dat vraagt andere verhalen en communicatiemiddelen.

Lees verder onder de afbeelding. 

En dan wil je opvallen tussen die massa aan bedrijven. Video, social video’s, animatie, nieuwsbrieven, magazines, GIFjes, posts. Je hebt een lade vol ingrediënten, maar welke kan je binnen het gestelde budget het beste inzetten voor jouw bedrijf? 

Keuzestressss

Ja, we herkennen het. De baas wilt snel succes en zichtbaarheid. Dus hup! Gesponsord bericht via Facebook en Insta over het web sturen en we hebben bereik gecreëerd. Voor de vorm nog een blog schrijven over iets anders. Even een filmpje met de iPhone maken van een collega aan het werk en we hebben een video online.
Eens per maand een nieuwsbriefje de deur uit. Even vertellen wat we hebben gedaan aan de buitenwereld en we gaan weer door. Had ik LinkedIn al genoemd?

Maar wat communiceer je? Past het bij je strategie? Krijgen mensen wel voldoende te zien van je kracht? 

Wij koken mee

Eigenlijk is dit voor ons het leukste proces. We stappen in en gaan samen op zoek naar het juiste recept. We struinen door de kookboeken. Experimenteren met smaken en de juiste balans, samen ontdekken hoeveel pepers erin moeten om nog meer op te vallen.
Kortom, we zetten het vuur hoger en lager, laten dingen pruttelen voor de lange termijn en gaan voor de snelle hap als het nodig is.  

Benieuwd naar een van onze recepten? Klik hier voor een van onze recepten!

Wil jij een gratis social media marketing analyse van je content? Laat dan hieronder je gegevens achter. TIEN. zal de analyse binnen 2 werkdagen uitvoeren. Het is geen vaste analyse zoals je die gewend bent. Onze marketeer kijkt door zijn bril kritisch naar je communicatie. 

De social scan