fbpx
TIEN.campagne - 27 juli 2020

Social Media Marketing – A. de Jong Groep

by Tien Producties

“Het fijne van TIEN. is dat ze zo flexibel zijn. Je kunt ze dag en nacht bereiken en staan altijd voor je klaar met creatieve bijdragen”, zegt Albert de Jong als hem wordt gevraagd naar de samenwerking met TIEN. Met zijn familiebedrijf zocht hij een oplossing voor het grote personeelstekort. Door de social mediacampagne via TIEN. won het bedrijf niet alleen aan naamsbekendheid, maar werden ook openstaande vacatures ingevuld.

De vraag van de klant

In de techniek heerst al tijden een personeelstekort. Zo ook bij A. de Jong Groep, een familiebedrijf werkzaam op het gebied van energie- en milieutechnologie. Ze schakelden TIEN. in om goed en vaardig personeel te vinden. Na het draaien van de eerste pilotvideo voor een social mediacampagne waren ze zo enthousiast dat het bedrijf voor alle openstaande vacatures een social media marketingplan wilden laten ontwikkelen. TIEN. ging meteen aan de slag!

Wat hebben we precies gedaan?

Video, tekst en design. Bij TIEN. is alles aanwezig om een gehele marketingcampagne via social media op poten te zetten. Precies de reden waarom A. de Jong Groep koos voor het meest complete communicatiepakket. “We maken gebruik van het samenwerkingsverband ‘heet’. Hiermee hebben we een externe partij die ons helemaal bij de hand neemt voor alle marketing en communicatie waarbij we zelf ook input leveren”, vertelt Albert de Jong.

TIEN. lanceerde een drietrapsraket via social media. Voor de eerste fase liep onze cameraploeg mee op de werkvloer van A. de Jong Groep en draaiden we een video voor Facebook. Ondertussen gingen onze tekstschrijvers aan de slag met het schrijven van blogs. Via deze blogs werden de kijkers van de video in fase 2 naar de website gestuurd. Daar maakten ze kennis met het bedrijf. In de laatste fase werden verschillende typen content ingezet om bezoekers op de vacaturepagina te krijgen.

Wat is het resultaat?

Meten = weten. Daarin schuilt het geheim van een succesvolle social mediacampagne. Gedurende het hele proces blijven we daarom alles meten om de ultieme doelgroep te vinden. Op basis van de ‘kijkcijfers’ van onze video maken we een nieuwe doelgroep aan voor de blogs. Zo kunnen we bijvoorbeeld alleen de groep selecteren die 75% van de video keek. We weten daardoor ons vizier steeds scherper te richten.

Door voortdurend te blijven meten wisten we de perfecte doelgroep voor A. de Jong te bereiken. Het aantal bezoekers van de vacaturepagina verdubbelde zelfs bijna. Ook bleven bezoekers langer op de pagina hangen en klikte ze vaker door naar andere pagina’s. Volgens Albert de Jong een succesvolle campagne. “We zijn meer zichtbaar dan ooit!”

Ik wil de whitepaper ontvangen!

Ook aan de slag met social media marketing? Download dan onze whitepaper! Daarin geven we enkele handige tips.