fbpx
TIEN.onlinemagazine - 27 juli 2020

Online Magazine – De Betere Schilder

by Tien Producties

“We willen graag innovatief en vooruitstrevend zijn”, zegt Nick Polm van De Betere Schilder wanneer hem gevraagd wordt naar de reden waarom ze in hun communicatie een online magazine inzetten. Dat magazine was er trouwens al een tijdje, maar nam veel tijd in beslag. De reden om TIEN. in te schakelen. “Het is vooral fijn dat TIEN. zich volledig op het magazine kan focussen.”

De vraag van de klant

De Betere Schilder is een kwaliteitsorganisatie waar ruim 500 schildersbedrijven in Nederland bij zijn aangesloten. Voor de aangesloten schilders wil De Betere Schilder aan tafel zitten voor CAO-afspraken, maar ook voordelen bieden en adviezen geven over alle veranderingen vanuit de overheid. Goede communicatie is dan erg belangrijk. Daarvoor had De Betere Schilder al een mooie basis. “We waren al gestart met een digitaal magazine, maar daar ging enorm veel tijd en energie in zitten. Je moet alles zelf bedenken en uitwerken, dat ging gewoon niet meer”, vertelt Polm.

Wat hebben we precies gedaan? 

Voor de invulling van elk nummer wordt samen met De Betere Schilder nagedacht over het thema en de onderwerpen. Daar gaat TIEN. dan vervolgens mee aan de slag! We zetten onze vormgevers en tekstschrijvers aan het werk om het volledige magazine te produceren. We behielden de goede elementen van het oude magazine en ontwikkelden nieuwe rubrieken. Ook werken we met video’s in het magazine. Zo maken we het magazine visueel en interactief.

Wat is het resultaat?

Het creatieve proces resulteerde in het digizine Ons Vak. De Betere Schilder reageerde enthousiast. “We willen graag innoverend en vooruitstrevend zijn en een online magazine past daar goed bij. Het is een leuke en dynamische manier van communiceren met iedereen uit ons relatiebestand. Met dit magazine kunnen we op een ongedwongen manier laten zien wat De Betere Schilder allemaal doet.”

Een kijkje nemen in het magazine? Klik dan hier.

Het positieve resultaat was ook terug te zien in de cijfers. De laatste editie van het magazine (#2) had in de eerste week al zo’n vijfhonderd lezers. Ruim driekwart van die bezoekers klikte na het zien van de cover bovendien door naar andere pagina’s in het magazine. “Met behulp van TIEN. is online alles makkelijk te meten. We weten dus precies welke onderwerpen belangrijk en interessant zijn voor onze schilders”, zegt mede-eigenaar Nick Polm, die nog meer voordelen ziet. “Je kunt het magazine over een langere periode gebruiken. Het is niet eenmalig een nieuwsblaadje, maar we kunnen de verhalen makkelijk via onze online kanalen blijven delen.”

Ik wil de whitepaper ontvangen!

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden van een online magazine? Download dan onze whitepaper! Daarin geven we enkele handige tips bij het maken van je eigen magazine.