TIEN.VIDEO
De meest relevante YouTube feiten op een rij
Geschreven op 14 januari 2019
YouTube. Hoe vaak kijk je erop? Toen Chad Hurley, Steven Chen en Jawed Karim het in 2005 oprichtten konden ze niet vermoeden dat er dagelijks uren naar zou worden gekeken. Het was vooral bedoeld om al dat gehannes tussen de diverse videoplayers te omzeilen. Tegenwoordig is YouTube een schat voor marketeers. Wij hebben een aantal leuke YouTube feiten op een rij gezet voor je.
YouTube gebruikersfeiten.
6 op de 10 mensen kijkt liever op video platforms dan live TV.
Op de mobiele telefoon bereikt YouTube meer 18 tot 49 jarigen dan een TV zender.
Je kan in 76 verschillende talen navigeren over YouTube.
8 op de 10 mensen tussen 18 en 49 jaar kijkt maandelijks naar YouTube.
De meest verdienende YouTuber in 2017 was Daniel Middleton. Hij verdiende 16,5 miljoen dollar dat jaar.
Tijdens de gesprekken van anderen heb je de mogelijkheid om live mee te praten. Door je hand op te steken, geef je aan iets te willen zeggen. De host bepaald wie er mag meepraten. Tot 5.000 mensen kunnen meeluisteren met de gesprekken.
Clubhouse, podcast of radio luisteren?
In de app luister je live mee met gesprekken. Dat brengt ons bij het grootste nadeel ten opzichte van de podcast: Je kan de gesprekken niet terug luisteren. Nu we grotendeels thuis zitten, moet dat niet zo’n groot probleem zijn, maar als je net een meeting hebt tijdens een interessante discussie op Clubhouse of er zijn twee interessante gesprekken tegelijk, zal je toch echt moeten kiezen.
Daarnaast is de app op basis van uitnodiging: niet iedereen kan lid worden, je moet namelijk iemand kennen die jou persoonlijk uitnodigt voor de app. Dit maakt de app minder toegankelijk maar tegelijkertijd blijft de app ook “exclusief”, wat een kracht kan zijn. Je wilt immers het liefste het onbereikbare hebben.
Het grootste voordeel van Clubhouse ten opzichte van podcast of radio is het feit dat je mee kan doen in het gesprek. Als het onderwerp je interesseert en je wilt meedoen in de discussie, heb je de mogelijkheid om je hand op te steken. De beheerder van de room bepaald wie er mee mag praten.

Het gebruik van YouTube.
Het gebruik van YouTube
YouTube is de tweede zoekmachine van de wereld en na Google en Facebook best bezochte site van de wereld.
Elke minuut komen er 400 uren aan video bij op YouTube.
We kijken wereldwijd 1 miljard uur YouTube video’s per dag. Dan is meer dan Netflix en Facebook samen.
Dagelijks zijn er 1 miljard YouTube views via een mobiele telefoon.
De eerste video met 1 miljoen views was een Nike advertentie met Ronaldinho.
YouTube feiten voor je marketingstrategie
9% van de kleine ondernemingen in de VS gebruiken YouTube.
Het populairste merk op YouTube is Lego. Ze hebben niet alleen 6,9 miljoen abonnees, maar ook 8,44 miljard views. Dat is vier keer zoveel als Red Bull of Playstation.
95% van de best bekeken video’s van 2018 op YouTube waren muziekvideo’s.
De best bekeken video’s van merken waren gemiddeld 30 tot 60 seconden.
Het aantal zoekopdrachten op YouTube met de term Hoe kan ik… of Hoe moet ik… stijgt jaarlijks met 70%.
YouTube is een mediaplayer die ook kan streamen naar websites. De video’s zullen sneller laden wanneer je dit doet. Maak je een serie video’s? YouTube is je platform! Doormiddel van de ‘abonneren’ knop. Kunnen de kijkers ervoor kiezen om een melding te ontvangen wanneer de volgende aflevering online komt. Bekijk hier een aantal vlogs geproduceerd door Tien Producties.
bekijk ook.
Week van TIEN Aflevering 61
Week van TIEN. Aflevering 61. Een nieuwe collega, vette animaties en veel video's!
Week van TIEN Aflevering 60
Week van TIEN. Aflevering 60. TIEN. (en onze Stan) gaat aan de slag bij de AD Sportdesk!