fbpx
communicatiepakket - 22 november 2019

Casestudie: Kai Reus en project 56.000

by Tien Producties

“We gaan iets doen, dat is me toch zo ongelofelijk bijzonder. En daar heb ik eigenlijk communicatie-experts voor nodig.” Met deze zin benaderde Albert de Jong TIEN. in de zomer van 2018. Het eerste wat #TeamTien dacht was: “Dit moeten we doen.” 

De vraag van de klant

Het bleek om een uniek wielerproject te gaan: project 56.000. Albert: “Er is onder andere een communicatieadviseur nodig en het nieuws moet in de toekomst naar buiten. Dat moet met een knal gebeuren en op professioneel niveau.” 

De hele communicatie rondom het project is onder onze hoede gebracht. Dat begon met een online presentatie over het project voor potentiële sponsoren. Maar ondertussen moest het project wel stil gehouden worden. Op de achtergrond werkten we aan tal van zaken. Website, video, social media campagnes en een strategie over het bekendmaken van het nieuws. In september 2019 was het nieuws eindelijk naar buiten. Via het Algemeen Dagblad werd het project wereldkundig gemaakt.

Dit gaat Kai Reus doen:

Wat hebben we precies gedaan? 

Het nieuws dat Kai het werelduurrecord aanvalt is op vrijdag 13 september 2019 naar buiten gebracht via het AD. Voorafgaand was het alle hens aan dek, want alles wat we hadden gefilmd en georganiseerd moest nu als een trein het juiste spoor op denderen. 

Website 

kaireus.nl is de plek waar de totale communicatie van Kai mee valt of staat. Op de website moet alles samenkomen. De foto’s van Maaike, de geschreven verhalen van de redactie en natuurlijk de video’s van Kai’s proces. De website is op verschillende manieren ingestoken. Informatief, lead wervend en een podium biedend. Alle elementen van Tien zijn verweven. We lieten de website bouwen door onze partner Red Melon.

Video 

Voorafgaand aan de start stond vast welk videoformat het best schikt voor project 56.000. Een documentaire over de reis naar het werelduurrecord. Om die reden zijn we ontzettend veel aanwezig op de belangrijke momenten in het proces van Reus. Van iedere draaidag worden korte trailers geknipt. Die gebruiken we op social media om zo de wielerliefhebbers een uniek inkijkje te geven. Je wordt dus meegenomen op de reis van Kai zonder dat je de hele documentaire al weggeeft. Bekijk hieronder een van de trailers. 

Podcast 

Het project leent zich naast het maken van een documentaire ook perfect voor een podcast. Wielerliefhebbers zijn van nature podcast-luisteraars. Dus zie hier de geboorte van de Kai Reus Podcast. Iedere maand is er nu een aflevering te beluisteren waarin Kai over zijn voortgang praat. Beluister hier de podcast via de Apple Podcast app en Spotify!

Wat is het resultaat

Het eerste doel is het project onder de aandacht te brengen. Hoe meer mensen er kennis van hebben, hoe groter de kans op sponsordeals of partnerships voor het private project.
Daarom willen we ook meerwaarde creëren voor de partners van Kai Reus. Waarbij het voor de investeerder achter het project, Albert de Jong, ook belangrijk is dat zijn bedrijf, De Jong Installatietechniek, de nodige exposure krijgt.
Het project is nog lang niet afgelopen, maar de eerste resultaten zijn al te communiceren. Bijna alle sporttakken van nieuwsmedia hebben het nieuws rondom Kai opgepakt. De podcast van Kai staat tussen de grote sportpodcasts in de Apple podcast app en kaireus.nl is vanaf het moment van lanceren het nieuwsmedium voor alles rondom de werelduurrecord-poging van Kai. 

Alles weten van project 56.000? Kijk op kaireus.nl

Wil jij een gratis social media marketing analyse van je content? Laat dan hieronder je gegevens achter. TIEN. zal de analyse binnen 2 werkdagen uitvoeren. Het is geen vaste analyse zoals je die gewend bent. Onze marketeer kijkt door zijn bril kritisch naar je communicatie. 

De social scan