communicatiepakket - 22 november 2019

Casestudie: De Betere Schilder

by Tien Producties

“Een kwaliteitsorganisatie voor de hele schilderbranche. Dat moet de Betere Schilder 2.0 zijn.” Nick en Rob Polm hadden al de nodige sessies gehad over hun Why, How en What, en voor de uitvoering van de communicatie werd #TeamTien ingeschakeld. 

De vraag van de klant

Er zijn ruim 10.000 schildersbedrijven in Nederland. Het doel van De Betere Schilder is om meer bedrijven met personeel lid te laten worden van de organisatie. De kwaliteitsorganisatie wil namelijk aan tafel zitten voor CAO afspraken, voordelen bieden voor de aangesloten schilders en een advies bieden voor ondernemers met alle veranderingen vanuit de overheid. Het doel was simpel: meer leden en meer naamsbekendheid onder de schilders.

Wat hebben we precies gedaan? 

Logo en website waren al gereed of werd aan gewerkt. Aan #TeamTien de taak om de schilders te binden via social media aan de organisatie. Daarnaast gingen we aan de slag met het online magazine van de Betere Schilder om nog meer informatie en binding te verzorgen met de achterban. Ook dachten we mee aan een partnerprogramma.

Social Media Marketing

Een animatie was de eerste aanzet om de doelgroep te interesseren. Hierbij zat ook weer halverwege een duidelijk afhaakmoment: de beunhaas. Voor de beunhaas het moment om af te haken, voor de kwaliteitsschilder een moment om door te kijken.
Vanuit die groep gingen we aan de slag met blogs en uiteindelijk een call to action om het keurmerk te krijgen en lid te worden van de Betere Schilder. 

Magazine 

De Betere Schilder maakte zelf al een online magazine, maar focus op het ondernemen zorgden ervoor dat het vaak lastig was om dit magazine zelf te vullen en vorm te geven. Tien Producties zette daarop haar vormgeefsters en redactie aan het werk om het magazine uit te brengen. We behielden de goede elementen van het oude magazine en ontwikkelden nieuwe rubrieken. Ook werken we met video’s in het magazine.

Partnerprogramma 

Als je een grote brancheorganisatie bent met veel betrokken schilders, dan ben je als partij ook interessant voor andere bedrijven. Of het nu verfmerken zijn of boekhoudpakketten. Door in de niche te werken, kan je ook de niche bereiken voor de grotere bedrijven. Bijvoorbeeld met activatiecampagnes. Door de groepen van onze social media marketing hiervoor te benutten is de kans op succes van de campagnes een stuk groter.

Wat is het resultaat

De Betere Schilder heeft de gegevens van meerdere nieuwe schilders ontvangen en heeft veel van hen toegevoegd als nieuwe Betere Schilder! Vanuit het partnerprogramma zijn er meerdere nieuwe partners voor de toekomst ontstaan. Samen met de Betere Schilder hebben zij het doel om de branche te versterken. En ja, natuurlijk zijn de commerciële doelen hierin ook behaald!

Wil jij een gratis social media marketing analyse van je content? Laat dan hieronder je gegevens achter. TIEN. zal de analyse binnen 2 werkdagen uitvoeren. Het is geen vaste analyse zoals je die gewend bent. Onze marketeer kijkt door zijn bril kritisch naar je communicatie. 

De social scan