Een perfecte bedrijfsfilm!

Dat kan! Maar wat wil je laten zien? Voor wie is de video bedoeld?

Een bedrijfsfilm maken begint bij ons, Tien Producties, met dit soort vragen. Want soms wil je alles laten zien van je bedrijf en is dat juist te veel. Je kan de verschillende onderdelen dan beter los laten zien. Op die manier geef je een duidelijker beeld aan de doelgroep van je bedrijfsfilm. Wil je new business binnenhalen? Laat vooral de USPs zien van je bedrijf. Dit kan state of the art material zijn, maar het kan ook de achtergond zijn van de onderneming. Denk maar aan een familiebedrijf.

De lengte van je bedrijfsfilm

Kort is niet altijd goed en te lang is niet altijd te lang. Dit klinkt een beetje politiek. Maar het is afhankelijk van je doel. Wil je sales en moet het daaraan bijdragen en ga je adverteren op Facebook, dan kan een video van 30 seconden voldoende zijn. Al toont recent onderzoek aan dat een bedrijfsvideo van 90 tot 120 seconden over het algemeen mensen aanzet tot het starten van de video. Omdat je in ieder geval iets te vertellen hebt.

Tien landingspagina bedrijfsfilm

Geen bedrijfsfilm zonder storytelling

Wij zijn gek op verhalen! En vooral die verhalen op creatieve wijze in beeld te brengen. Storytelling is een hele eigentijdse manier om meer over je bedrijf te vertellen en te laten zien.

Je neemt de kijker mee in een verhaal. Dat kan jouw verhaal als ondernemer zijn, de geschiedenis van het bedrijf of het verhaal van klanten en medewerkers.  Stel je voegt video toe aan je website en je kiest voor storytelling als lijn voor de bedrijfsfilm. Dan zorg je ervoor dat bij Over Ons een leuk, verrassend verhaal staat over het bedrijf, de achtergrond en de cultuur, verteld aan de hand van verhalen van het personeel. Zoek je nieuw personeel? Dan trek je die stijl door in de vacaturevideo. Een medewerker geeft een inkijkje in zijn werk. Wil je jouw werk laten zien? Ga dan eens langs bij een klant en laat zien hoe jouw bedrijf bijdraagt aan de groei van een andere ondernemer.

Let wel op, oprechtheid in de verhalen is key. Als een verhaal niet echt en eerlijk overkomt op de kijker schiet het zijn doel voorbij. Dan liever geen video of een ander type video. Maar dat is iets dat we graag samen onderzoeken. Van doel, doelgroep naar de juiste video daarbij. Met als uiteindelijk doel meer sales en bekendheid van je bedrijf.

Wil je meer weten? Laat hieronder je gegevens achter en we nemen contact met je op of bel ons gewoon op 010-3030090.