fbpx
TIEN.animatie - 27 juli 2020

Animatie – Vetkanaal

by Tien Producties

Laten we eerlijk zijn, niet alle werkzaamheden zijn even mediageniek. Hoe maak je daar dan toch leuke content voor? Daar worstelde ook VETkanaal mee. Het reinigen van vetkanalen is dan ook typisch zo’n klusje waar veel ondernemers geen zin in hebben. Maar om brandgevaar te voorkomen is het wel belangrijk. Hoe leg je dat nou op een creatieve manier uit? We maakten een vette animatie!

De vraag van de klant

“We slaagden er niet eerder in de juiste partij te vinden om online op een creatieve manier te laten zien wat we doen”, vertelt Dave Kroezen, oprichter van VETkanaal. Met zijn bedrijf wilde hij potentiële klanten laten zien dat het reinigen van vetkanalen in de horeca belangrijk is, maar vooral betaalbaar en eenvoudig kan worden gedaan. “Vanuit TIEN. kwam als nel het idee om een animatie te maken. We merken dat het enorm helpt om op een simpele manier uit te leggen wat we doen.”

Wat hebben we precies gedaan?

Bij TIEN.animaties luisterden we naar het verhaal van VETkanaal en kwamen we er achter dat veel ondernemers het reinigen van hun vetkanalen meestal niet bovenaan het lijstje hebben staan. Maar ja, fik in de tent, dat is voor iedere horeca-ondernemer ook een nachtmerrie. VETkanaal bedacht daarom abonnementen met een periodieke controle, eenvoudig en gemakkelijk voor de ondernemer.

Daarmee was stap één gezet. Aan ons vervolgens de taak potentiële klanten middels een animatie te overtuigen van alle voordelen. Onze tekstschrijvers en animators gingen aan de slag en wisten het verhaal tot leven te brengen. Binnen anderhalve minuut wordt de boodschap makkelijk en snel overgebracht. Je krijgt er meteen een goed beeld bij, toch?

Wat is het resultaat?  

Allemaal leuk hoor, die bewegende poppetjes, maar wat moet ik ermee? Een animatie kan bijvoorbeeld een mooi vertrekpunt zijn voor een social media campagne. Bij VETkanaal wordt de animatie nog bijna dagelijks ingezet. “We gebruiken de animatie vooral nog om naar (potentiële) klanten te sturen. Daar krijgen we vaak positieve reacties op. Het is gewoon een andere manier van communiceren en we zien ook dat het resultaat heeft”, aldus Dave Kroezen.

Uit onderzoek blijkt dan ook dat het gebruik van personages de communicatie versterkt. Daarnaast is ons brein audiovisueel ingesteld. Het gebruik van illustraties, karakters, een verhaallijn en geluid zorgt ervoor dat de kijker geboeid blijft. Een uitleganimatie is daarom de perfecte pitch voor je bedrijf.

Voor Dave Kroezen reden om TIEN. ook voor andere content in te schakelen. “TIEN. is een uitstekende sparringpartner om samen tot oplossingen te komen. Zo zetten we inmiddels ook regelmatig video in. Met het VETjournaal kunnen we op een originele manier laten zien waar we mee bezig zijn. Binnenkort gaan we er weer een opnemen!”

Ik wil de whitepaper ontvangen!